Algemene Voorwaarden
- Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere behandeling en transactie tussen CB Beauty en een klant waarop CB Beauty deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Contact gegevens CB Beauty:
CB Beauty
Meteorenstraat 27
8303 BC Emmeloord
carolien@cbbeauty.nl
06 13382596
KVK Nummer: 76872394
BTW Nummer: NL003120022B17
www.cbbeauty.nl
- Afspraken
De klant moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak telefonisch, per email of per bericht aan CB Beauty melden.
Na het ontvangen van dit bericht zal CB Beauty dit bevestigen. Indien de klant deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, is CB Beauty gerechtigd om 50% van het afgesproken bedrag aan de klant te berekenen. Indien de klant meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag CB Beauty de behandeling weigeren en 50% van het afgesproken bedrag in rekening brengen.
De klant is ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de gemaakte afspraak. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
- Betaling
CB Beauty vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar op de website. De prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen.
Bij een gemiste afspraak wordt 50% van de behandeling in rekening gebracht. Er zal een factuur verzonden worden die uiterlijk binnen 7 dagen betaald dient te zijn. Wanneer de betalingstermijn overschreden wordt volgen drie herinneringen. Als de factuur hierna nog niet betaald is zal CB Beauty de factuur uit handen geven aan een incassobureau. De daarbij behorende kosten zijn voor de klant.
- Persoonsgegevens en privacy
De klant voorziet CB Beauty voor de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan CB Beauty aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
CB Beauty neemt de persoonlijke gegevens van de klant op in de administratie. CB Beauty behandelt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. CB Beauty zal gegevens van de klant niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de klant. Het e-mailadres van de klant wordt door CB Beauty gebruikt om digitale bevestiging en herinnering van de gemaakte afspraak te sturen.
- Geheimhouding
CB Beauty is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak, CB Beauty verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
- Aansprakelijkheid
CB Beauty is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat CB Beauty is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. CB Beauty is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegenomen naar de praktijk.
- Beschadiging en diefstal
CB Beauty heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur, producten of andere eigendommen beschadigt. CB Beauty meldt diefstal altijd bij de politie. CB Beauty is niet aansprakelijk voor waardevolle persoonlijke eigendommen die een klant achterlaat of kwijtraakt.
- Klachten
Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen twee werkdagen na ontdekking gemeld worden aan CB Beauty. CB Beauty zal bij ontvangst van de melding een bevestiging sturen. CB Beauty zal de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is zal CB Beauty de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de klant aantoonbaar zinloos is geworden. Sommige behandelingen kunnen echter na 6 weken pas hersteld worden, vanwege het nodige herstelproces. Indien CB Beauty en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
CB Beauty restitueert geen geld terug. Wij lossen klachten netjes op door middel van het zien wat er mis is gegaan en hierop te kunnen handelen door middel van een nieuwe behandeling. Mocht u geen nieuwe behandeling willen dan is dat ook mogelijk maar zullen wij geen geld terugbetalen.
- Behoorlijk gedrag
De klant behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft CB Beauty het recht de klant de toegang tot de salon te weigeren zonder opgaaf van redenen.
10.Annuleren behandeling
Het is mogelijk om een geboekte afspraak te annuleren. Dit dient minimaal 24 uur alvorens de behandeling gedaan te worden. Mocht een behandeling niet tijdig (minimaal 24 uur alvorens de behandelafspraak), geannuleerd worden, dan zullen wij 50% van de behandeling innen. U ontvangt hier een factuur voor per mail.
Houdt er zelf rekening mee dat een verschuiving van afspraak een aantal weken kan duren, dit omdat onze agenda vaak vol is geboekt.
11.Beeldmateriaal
Voor de behandeling wordt gevraagd of de klant toestemming geeft voor het maken van foto’s en/of video’s. Deze worden gebruikt voor promotiedoeleinden. Indien er geen toestemming wordt gegeven zullen wij geen beeldmateriaal gebruiken van de klant.
12.Behandelvoorwaarden
De keuze om een behandeling te laten uitvoeren heeft de consument uit vrije wil genomen.
Voor en tijdens de behandeling is de consument niet onder invloed van alcohol of drugs.
De consument heeft tijdens de behandeling geen verkleuring, zwelling, bulten of enige andere vorm van irritatie of huidaandoeningen/ziekte op het werkgebied en beschouwd zichzelf gezond genoeg om de behandeling te ondergaan.
De consument is tijdens het aanbrengen van lash lift en/of andere behandelingen niet zwanger en geeft geen borstvoeding. Waarbij de consument op het consult zwanger is of wel borstvoeding geeft, mag CB Beauty de consument weigeren en hiervoor het volledige consult in rekening brengen.
13.Aansprakelijkheid
CB Beauty verklaart hierbij dat zij de behandelingen naar beste kunnen en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap zal uitvoeren. CB Beauty kan nooit garanderen dat zij het beoogde resultaat ook zal gaan bereiken, in geen geval zal dit leiden tot een korting of restitutie van het bedrag van de behandeling.
CB Beauty is niet aansprakelijk voor verminkingen of ontstekingen als gevolg van het niet naleven van de nazorginstructies van de consument na de behandeling. Door lichamelijke aandoeningen, vrijetijdsbesteding of door het verstrekken van onjuiste of onvolledige gegevens.
In het geval dat CB Beauty aansprakelijk wordt gesteld voor enige door consument geleden schade, zal de schadevergoeding worden beperkt tot het bedrag dat door CB Beauty voor de desbetreffende behandeling oorspronkelijk in rekening bracht.
Elk recht op eventuele schadevergoeding vervalt in ieder geval zover consument niet direct na het ontstaan van de schade maatregelen heeft genomen om de schade te beperken, meer of andere schade te voorkomen alsmede CB Beauty niet zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk op de hoogte te stellen van alle ter zake relevante informatie.
CB Beauty is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die consument heeft meegenomen naar de salon.
CB Beauty is niet verantwoordelijk voor hetgeen bezoekers, op social media zetten, bijvoorbeeld reacties op een bericht en kan hier niet aansprakelijk voor worden gesteld.